Starostwo Powiatowe w Krapkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do eKlient.
>Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Przemysław Ujma, p.ujma@powiatkrapkowicki.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 40 74 300 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 10 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą. Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane. Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 10 metrów. Parking jest bezpłatny. Parking znajduje się za budynkiem.
Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu. Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników. Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście główne dostępne jest od podjazdu dostępnego przez 2 wjazdy od strony ulicy Kilińskiego. Do wejścia prowadzą schody. Obok schodów dostępny jest podjazd dla wózków. Wygodniejsze wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest bezpośrednio z parkingu z tyłu budynku. Wejście prowadzi bezpośrednio do windy. W 2023 roku zakończymy przebudowę wejścia głównego, aby było bardziej dostępne dla wszystkich mieszkańców. Przy schodach znajduje się poręcz. Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 150 centymetrów. Drzwi musisz otworzyć ręcznie. Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły. Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę. Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej. Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone. Skorzystaj z dzwonka przy drzwiach. skorzystaj z wejścia do windy od strony parkingu,
Na wprost od wejścia, w odległości około 6 metrów znajduje się Biuro Obsługi Klienta. Hol ma kształt kwadratu, a pod prawą i lewą ścianą znajdują się stoliki i fotele. Korytarz prowadzący do dalszej części budynku znajduje się obok recepcji po lewej stronie (ZUS i Powiatowy Zespół Orzekania o Niepełnosprawności. Na wprost jest wejście do windy. Po prawej znajduje się korytarz prowadzący do wydziałów: Komunikacji oraz Geodezji. Na początku korytarza po lewej stronie jest wejście do toalety dla osób na wózkach. Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna. Punkt obsługi znajduje się na parterze, bezpośrednio przy wejściu głównym i wyjściu z windy na poziomie W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy. Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach. Wszystkie korytarze są dostępne. Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów Możesz skorzystać z windy.
Drzwi windy otwierają się automatycznie Winda znajduje się w budynku Na każdym piętrze na wprost od wejścia głównego w sąsiedztwie głównej klatki schodowej. Z klatki schodowej do korytarza na każdym piętrze odległość wynosi ok. 6 m. Korytarze prowadzą w lewo i w prawo. Każdy pokój ma widoczną i czytelną tabliczkę z informacją zawierającą numer pokoju, nazwę instytucji / wydział / oraz listę osób zatrudnionych w tym pokoju wraz z danymi kontaktowymi do nich w przypadku ich nieobecności lub oczekiwania na nich. Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a. Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością. Toalety dostępne dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parterze i I piętrze budynku. Drzwi otwierają się na zewnątrz. Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
Co roku poprawiamy dostępność naszych stron internetowych i pomieszczeń. Również w 2023 roku będą trwać prace, które powinny zakończyć się w połowie roku. Dzięki nim w tym roku przebudowane zostanie wejście do budynku, poprawiona dostępność pomieszczeń oraz oznaczenia wewnątrz budynku oraz przebudowana zostanie strona internetowa. Wszystkie nowe funkcjonalności na stronie będą wprowadzane zgodnie ze standardem WCAG 2.1 na poziomie co najmniej A lub AA.